مدت زمان ذخیره سازی تصاویر بر روی یک هارد کامپیوتر معمولی به صورت ۸*۵ بیان می شود، بدین معنا که این نوع هارد قادر به فعالیت روزانه، ۸ ساعت و در هر هفته، ۵ روز خواهد بود.(منظور از فعالیت هارد وضعیت خواندن و ثبت کردن یک هارد است). توجه داشته باشید که پس از روشن شدن ، هارد در یکی از دو وضعیت “فعال” و یا “معلق” قرار خواهد گرفت. وضعیت “فعال” یعنی هارد در حال خواندن و ثبت اطلاعات است و وضعیت “معلق” هم به این معناست که هارد آماده برای آغاز پروسه خواندن و ثبت اطلاعات است.
یک هارد درایو مختص سیستمهای نظارت تصویری، با قاعده ۲۴*۷ فعالیت میکند که به معنای ۲۴ ساعت فعالیت شبانه روزی در ۷ روز هفته است و فعالیت به صورت مداوم است.
یک هارد عادی کامپیوتر شخصی، برای پروسه خواندن و ثبت اطلاعات، برای مدت زمان طولانی مناسب نبوده و در صورت استفاده بعد از مدت زمانی، شما شاهد اشکالاتی از قبیل ایجاد سر و صدا، خطا در ثبت و خواندن اطلاعات، وقفه و بسیاری از مشکلات مشابه خواهید بود که نهایتا باعث از دست دادن اطلاعات خواهد شد.
از آنجایی که دستگاه های ضبط دیجیتال، معمولا به طور مداوم کار می کنند، به هاردهایی احتیاج خواهند داشت که مخصوص این دستگاه ها و به صورت ۲۴*۷ هستند.


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]