دوربین مداربسته

 

به دنیا آمدن نوزاد و نگهداری از آن خود شروع یک مرحله بسیار مهم است به طوری که ممکن است دوران بارداری خود و مراقبت‌های آن دوره را فراموش کنید. اما مشغله‌های زندگی امروزی به ما اجازه نمی‌دهد که شب و روز کنار نوزاد خود بیدار بمانیم و با تمام قدرت و حواس جمع از اون مراقبت کنیم. پیشرفت تکنولوژی همیشه کنار ما بوده و هست. در این زمینه هم ما را رها نکرده است. وجود دوربین اتاق کودک برای کمک به ما تولید شده‌اند که بجای ۲ چشم، ۴ چشم داشته باشیم و بیشتر مراقب کودک خود باشیم.

نوزاد در ماه‌های اول زندگی‌اش، خواب زیاد را طلب می‌کند. خواب در این دوران به رشد بهتر او کمک می‌کند. اما این خواب می‌تواند برای او خطر آفرین هم باشد. این دوربین‌ها خانه شما به خانه هوشمند تبدیل می‌کند که کودک خود را با آرامش بیشتری بزرگ کنید.

برای مثال ممکن است شیر داخل معده نوزاد در خواب سمت دهان او برگردانده شود و با یک لحظه غفلت پدر و مادر باعث خفگی نوزاد شود. در طول شبانه روز قاعدتا برای شما کارهایی پیش می‌آید که ممکن است داخل اتاق نوزاد نمانید. اما این نگرانی‌ها شما را پریشان می‌کند. شما به کمک دوربین اتاق کودک می‌توانید تمامی تغییرات نوزاد خود را کنترل کنید. اما وظیفه این دوربین‌ها محدود و فقط برای کودکان نیست. ممکن است در منزل یک سالمند داشته باشید ک نیازمند مراقبت است. بدین ترتیب می‌توانید این دوربین‌ها را بر روی سقف اتاق مورد نظر نصب کنید.

 

کاربرد دوربین اتاق کودک

 

وجود دوربین‌های اتاق کودک شما را از انجام بسیاری از نگرانی‌ها در رابطه با مراقبت از نوزادتان نجات می‌دهد. ممکن است بخواهید برای نوزاد یا کودک خود یک پرستار استخدام کنید که در زمان‌هایی که بیرون از خانه به سر می‌برید، تمامی حواسش به نیازهای فرزند شما باشد. او تا زمانی که لب به سخن باز نکرده، اعتراضات خود را با گریه نشان می‌دهد، بنابراین بهتر است یک به یک پرستار با تجربه برای این کار اعتماد کنید. در زمانی که بیرون از خانه هستید، می‌توانید شرایط فرزند و منزل خود را به کمک این دوربین‌ها نظارت کنید. اما این کار چگونه امکان پذیر است؟ این دوربین‌ها اطلاعات را از طریق وایرلس به گوشی شما می‌فرستند و به شما مخابره آنلاین می‌کنند.

زمانی که کودک را در اتاق خودش می‌خوابانید او به امید بیدار شدن و دیدن شما به خواب می‌رود. بنابراین ممکن است بیدار شود و تنهایی خودش را ببیند و وحشت کند. شما با کمک این دوربین‌ها می‌توانید نظارت کافی بر روی چهره کودک خود داشته باشید و او را کنترل کنید.

این سیگنال‌های دریافتی را می‌توان بر روی LCD منزل تماشا کرد. همچنین اگر در محل کار خود هستید، دوربین را می‌توانید از طریق وارد کردن آدرس IP در مرورگر خود کنترل کنید.

 

انواع دوربین اتاق کودک

بسیاری از مدل‌های این دوربین‌ها از نوع سقفی هستند. این دوربین‌ها در یک سمت از اتاق کودک شما بر روی سقف نصب می‌شود و می‌تواند فضای زیادی از اتاق را کنترل کند. منبع انرژی این دوربین‌ها از طریق قدرت برق است و با وصل شدن به برق شهری، کار خود را شروع می‌کند.مدل‌های دیگری نیز برای دوربین مراقبتی از کودک وجود دارند. برای مثال برخی از آن‌ها بر روی میز کودک طوری قرار می‌گیرند که بر روی صورت و بدن نوزاد تسلط و دید ایجاد کنند.

اما نوع جالب دیگری از این دوربین‌ها نیز وجود دارند که با قرار دادن یک مموری داخل دوربین اتاق کودک می‌توانید تمامی لحظات دنیای شیرین نوزاد یا کودک خود را ثبت کنید و به یادگار بگذارید. لحظه لحظه بزرگ شدنش را در جایی ثبت داشته باشید و پس از چند سال با دیدن آن فیلم‌ها از زنده شدن کلی خاطره لذت ببرید.

 

منبع: مپنا