قفل الکترونیکی هوشمند از طریق wifi، بلوتوث و یا لوازم جانبی خاص به سیستم های هوشمندسازی و سایر دستگاه ها متصل می شوند. این کار توسط نرم افزار هوشمند که بر روی گوشی هوشمند قابل نصب می باشد، صورت می پذیرد. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع قفل هوشمند، تعریف نمودن کلیدهای موقت مجازی برای افراد خاص می باشد. برای مثال تعریف نمودن یک کلید برای دوستان و آشنایان در صورتی که در منزل نمی باشید. و یا احتمال می دهید حیوان خانگی شما گرسنه باشد. در این صورت با تعریف نمودن کلید موقت توسط نرم افزار برای همسایه و یا دوست خود این مشکل را برطرف نموده و بعد از انجام کار کلید را از سیستم حذف نمایید.

ویژگی دیگر قفل الکترونیکی هوشمند اتصال آن به سایر دستگاه های منزل می باشد. به طور مثال می توان قفل الکترونیکی هوشمند را به سیستم گرمایشی هوشمند منزل رله و متصل نمود و به محض خروج از منزل، با فرستادن پیام از قفل به سیستم گرمایشی، آن را خاموش نمود.

اتصال به قفل الکترونیکی هوشمند توسط WiFi و یا بلوتوث؟

باید به این نکته توجه داشت که انتخاب این نوع از قفل ها به عوامل بسیاری از جمله قیمت قفل الکترونیکی هوشمند و امکانات موجود بستگی دارد. برخی از این نوع قفل ها دارای هر دو سیستم ارتباطی می باشند. قفل هایی با اتصال WiFi دارای ویژگی های بیشتری بوده به طوری که به شما اجازه می دهد از راه دور و هر کجا که هستید قفل را کنترل نمایید. البته با توجه به این که به شبکه WiFi متصل می باشد امکان هک کردن آن وجود دارد.

قفل هایی با اتصال بلوتوث نسبت به نوع WiFi آن از امنیت بیشتری برخوردار می باشد. دلیل آن متصل نشدن به شبکه اینترنت و استفاده از بلوتوث گوشی هوشمند و اعتبارسنجی بلوتوث مخصوص همان گوشی می باشد که احتمالا هک نمودن آن را تقریبا به صفر می رساند. البته بیان این نکته ضروری است که این نوع ارتباط ویژگی های محدودتری دارد مانند فاصله بین گوشی هوشمند و قفل الکترونیکی هوشمند.

 

 


فروشگاه آنلاین


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]