دوربین مداربسته

سنسور ضربه یک سنسور الکترونیکی حساس به ضربه می باشد که در مواقعی که به محل مورد حفاظت ضربه یا شوک مکانیکی وارد شود سنسور سنس کرده و دستگاه مرکزی دزدگیر آلارم خواهد زد.

 

انواع سنسور شوک یا ضربه سیمی

شوک سنسور سیمی به سنسوری گفته میشود که نحوه ارتباط آن با دستگاه دزدگیر مرکزی از طریق سیمکشی انجام میشود و در انواع الکترونیکی و مکانیکی در بازار عرضه میشوند،سنسور لرزشی سیمی الکترونیکی به مراتب عملکرد بهتری نسبت به انواع مکانیکی آن دارد.

 

مزیت سنسور ضربه یا سنسور لرزشی سیمی چیست؟

سنسور لرزشی سیمی به دلیل عدم استفاده از باطری داخلی و نیاز به نگهداری،نسبت به شوک سنسور بیسیم میتواند کم هزینه تر باشد،البته باید توجه داشته باشید که در بعضی مکان ها به دلیل عدم امکان سیمکشی امکان استفاده از این سنسور ها بسیار محدود میشود

لازم به ذکر است که در پروژه ها میتوانید از نوع بیسیم و سیمی به صورت ترکیبی استفاده کنید

 

 

نحوه اتصال سنسور لرزشی به دزدگیر اماکن

سنسور های لرزشی بسته به نوع بیسیم و سیمی بودن نحوه اتصال متفاوتی به دستگاه خواهند داشت.

در صورتی که سنسور سیمی باشد با استفاده از سه سیم و یا ۴ سیم میتواند به دزدگیر وصل شود که دو سیم برای تغذیه ۱۲ ولت و ۲ سیم برای قسمت آلارم خواهد بود،گاهی ممکن است برخی سنسور های ضربه سیمی سه سیم داشته باشند که معمولا دو سیم برای  تغذیه و سیم سوم خروجی منفی میباشد که باید به زون – دزدگیر متصل شود.

درصورتی که دزدگیر شما زون مفی نداشت باید با استفاده از یک رله زون را فعال نمایید.

 

چرا شوک سنسور ها خطا میزنند؟

انتخاب محل نصب شوک سنسور بسیار مهم است،گاهی برخی نصابان سنسور را وسط شیشه های بزرگ نصب میکنند
که ضخامت مناسبی هم ندارند،توجه داشته باشید که شیشه های نازک در مواقع عبور خودرو های سنگین دچار لرزش شده و احتمال خطا  را افزایش میدهند.

شوک ها باید حتما به دیوار ها و شیشه های محکم نصب شوند تا از بروز خطا جلوگیری شود

علاوه بر موارد بالا،برخی سنسور های بیسیم در زمان اتمام باطری خطا رد میکنند تا توسط مالک علت بررسی شده و باطری تعویض شود و امنیت سیستم به خطر نیوفتد.

آیا نصب شوک سنسور ضرروی است؟

با نصب شوک سنسور بر روی در اصلی وروی ساختمان میتوانید از تخریب در اصلی توسط سارقان جلوگیری نمایید،تا پیش از تخریب کامل در با اولین ضربه به توپی قفل در اصلی ورودی سیستم امنیتی ساختمان به صدا در آمده و سارقان محل را ترک کنند.

با توچه به هزینه های بالای درب ضد سرقت نصب سنسور ضربه بر روی در اصلی ساختمان میتواند بسیار کاربردی و مقرون به صرفه باشد.