دوربین مداربسته

 

شاید نام آن هم برایتان عجیب باشد، هوشمند سازی استخر دقیقا چه کاری برای ما می‌تواند انجام دهد؟ به طور کلی هوشمند سازی وسایل برای آسایش بیشتر ما در زندگی و صرفه جویی در وقت و هزینه ماست.

می‌خواهیم مثال واضحی برای این موضوع بزنیم تا با مفهوم هوشمند کردن استخر بهتر آشنا شوید. فرض کنید از سرکار به منزل برمی‌گردید. در صورتی که در خانه شما استخری وجود داشته باشد قاعدتا دلتان لک می‌زند تا آبی بر تن بزنید تا خستگی یک روز کاری خود را فراموش کنید. برای این منظور لازم است استخر را تمیز کنید، آب آن را پر کنید. سپس برای رسیدن به دمای مناسب آب کمی صبر کنید. تمامی این کارها چند ساعتی از شما وقت می‌گیرد. شما می‌مانید و یک جسم خسته. ممکن است با سختی این کار، از شنا کردن و استخر پشیمان شوید.

 

توانایی‌های سیستم هوشمند سازی استخر

اگر بدانید که با نصب این سیستم چه ویژگی‌هایی به خانه هوشمند شما اضافه می‌شود زودتر برای خرید آن اقدام می‌کنید. با هوشمند کردن استخرتان، توسط اینترنت هوشمند تمامی قسمت‌های استخر طبق درخواست شما در گوشی تلفن همراه قابل کنترل است. شما تنها با زدن چند دکمه بر روی تلفن همراه خود و توسط اپلیکیشن مخصوص، شرایط را برای یک شنای دلپذیر مهیا می‌کنید. این سیستم قادر است از راه دور توسط شما کنترل شود.

سیستم پاکسازی خودکار استخر روشی اساسی برای جلوگیری از آلوده شدن آب استخر است. به جای این که چند ساعت مشغول تمیز کردن استخر شوید، با یک دکمه آب استخر را به جریان درمی‌آورید. با داشتن این سیستم نازل‌هایی در کناره‌های استخر نصب می‌شوند و با فعال شدن آن توسط شما، آب به جریان در می‌آید. در این صورت زباله‌های کف استخر به سمت چاه‌ها حرکت می‌کند و آب تمیز می‌شود.

یک ویژگی دیگر این سیستم، قابلیت کلر زدن به آب استخر است. با فعال شدن این سیستم، میزان آب کلر در استخر اندازه‌گیری می‌شود. در صورتی که میزان کلر آب کم باشد به صورت اتوماتیک سیستم کلرزنی فعال می‌شود.

علاوه بر کنترل کیفیت آب استخر شما می‌توانید ظاهر زیبایی آن را هم کنترل کنید. احتمالا در کناره‌های استخر شما چراغ‌هایی تعبیه شده که در زیبایی و روشنایی محیط استخر تاثیر می‌گذارد. در صورتی که استخر شما در فضای باز و حیاط شما قرار داشته باشد، به کمک کنترل از راه دور این چراغ‌ها را در مواقع لزوم روشن یا خاموش کنید. همچنین میزان نور آن را کم یا زیاد کنید.

 

با این سیستم میزان آب لازم برای استخر را تنظیم کنید

کم شدن آب استخر دلایل مختلفی دارد که ممکن است از لذت شنا کردن کم کند. در فصول گرم سال آب استخر تبخیر می‌شود. همچنین آب بازی و شیرجه زدن نیز مقداری از آب استخر را به بیرون هدایت می‌کند و از میزان آن کم می‌کند. برای حل این مشکل مجبورید استخر را پر از آب کنید. برای این کار می‌توانید سیستم ویژه‌ای برای تشخیص میزان آب استخر نصب کنید که به صورت خودکار آب استخر را اندازه‌گیری کند. در صورتی که آب استخر کمتر از حد استاندارد باشد، آب استخر را زیاد کند. برای یک بار میزان آب استخر را به این سیستم معرفی می‌کنید و این سیستم به صورت روزانه میزان آب استخر را کنترل می‌کند.

البته برای جلوگیری از تبخیر شدن آب استخر می‌توانید سرپوش‌هایی را برای هوشمند سازی استخر نصب کنید تا نیاز نباشد دائم سطح آب کنترل شود. این سرپوش‌ها هم به صورت اتوماتیک از طریق گوشی تلفن همراه شما قابل کنترل است. قرار دادن این سرپوش فواید دیگری هم دارد. برای مثال در صورتی که کودکان شما در حال بازی در کنار استخر باشند، نگران افتادن آن‌ها در آب نمی‌شوید. پس از یک خطر جدی هم جلوگیری می‌کنید.