در این نرم افزار شما قادر به مشاهده مقدار هارد مورد نیاز خود در پروژه هایتان هستید. همچنین میتوانید با اطلاع از پهنای باند اشغالی کل دوربینها، دستگاه NVR یا روشهای انتقال تصویر رو خود را به صورت کاملا مطمئن انجام دهید.

ابتدا نرم افزار را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نرم افزار آندروید

 

پس از نصب ، بر آیکون نرم افزار را انتخاب و نرم افزار را اجرا نمایید.

پس از اجرای نرم افزار، با صفحه نرم افزار  روبرو میشوید:

همانطور که مشاهده میکنید، در این قسمت بالا، دو تب مخصوص انتخاب برای محاسبه مقدار هارد و محاسبه پهنای باند دوربین در نظر گرفته شده است.

  

 

 

تعداد دوربین: در این بخش تعداد دوربین مورد استفاده خود را وار نمایید. ۱ یا هر چند تعداد

وضوح تصویر: در این بخش رزلوشن تصویر که مقادیری مابین ۱ مگاپیکسل تا ۸ مگاپیکسل می باشد

فشرده سازی: H.265 یا H.264

کیفیت تصویر: این بخش مربوط به Bit rate نیز می باشد. در این بخش سایز تصویر تعیین شده، یعنی شما میتوانید تصویر را در حالت خوب، تا عالی بررسی کنید. مقدار bit rate در اینجا به صورت استاندارد در نظر گرفته شده و دلیل تفاوت جزئی مقدار بدست آمده با چیزی که در سایتهای دیگر بوده و یا در مطالب خوانده اید، همین بخش است،

فریم تصویر: مقادیری مابین ۱ تا ۶۰ فریم ( البته در این نرم افزار محدودیتی در نظر گرفته نشده است) به صورت پیش فرض ۲۵ فریم ، Real می باشد.

مدت زمان ضبط در یک روز: وقتی دستگاه را در حالت Motion یا تشخیص حرکت قرار میدهید، مدت زمانهای ضبط از ۲۴ ساعت به مثلا ۸ ساعت در روز تغییر میکند، زیرا شما در تمام طول شب، محل مورد نظرتان شاید بسته باشد و نیاز به ذخیره تصاویر نباشید، لذا در این بخش به صورت تخمین، مثلا ۸ ساعت در روز، ضبط صورت میگیرد. که البته اگر به صورت شبانه روز باشد، ۲۴ را باید وارد کنید

تعداد روز: در این بخش شما میتوانید مدت روز خود را بری ذخیره سازی تعیین کنید، مثلا ۲ ماه یا ۶۰ روز،

 

محاسبه: نرم افزار بر حسب اطلاعات وارد شده، برای شما مقادیر محاسبه شده را منظور میکند،

نتایج پهنای باند:

هر دوربین: مقدار پهنای باند هر دوربین

جمع کل: مقدار کل پهنای باند کل دوربین ها

 

نتایج محاسبه هارد:

هر ساعت: مقدار نشان دهنده پر شدن هارد در هر ساعت .

هر روز: نشان دهنده مقدار پر شدن هارد در انتهای آن روز

مقدار هارد مورد نیاز: در این بخش مقدار مورد نیاز از هاردی که برای پوشش مدت زما مورد نیاز شما که بر حسب گیگابایت ، لازم است را میبینید. برای مثال مقدار نشان داده شده، ۷۳۷۵٫۵ گیگابایت می باشد. یعنی شما نیاز به یک هارد ۸ ترابایتی می باشید.

 

حال شما میتوانید با بالا و پایین کردن مقادیر ، برای مثال فریم تصویر، وضوح تصویر، و …، مقدار هارد خود را بهینه تر انتخاب کنید.