دستگاه های Hybrid AHD کمپانی RDS یا Akitan برای انتقال تصویر نیازی به IP Valid نداشته و از طریق تکنولوژی P2P و سرورهای قدرتمند RDS میتوانید به آسانی تصاویر دوربینهای خود را در هرجای دنیا و از طریق اینترنت بدون تاخیر مشاهده کنید. این امر موجب تسریع، سهولت کار و کاهش هزینه ها شده است و کاربران میتوانند بدون داشتن هیچگونه تجربه و مهارت در این زمینه، با دنبال کردن آموزشهای قدم به قدم این مقاله، تصاویر دوربینهای خود را انتقال دهند.

انتقال تصویر از طریق P2P دارای مراحل مختلفی از قبیل :

  1. انجام تنظیمات در دستگاه ظبط کننده Hybrid AHD
  2. انجام تنظیمات روی کامپیوتر (جهت مشاهده تصاویر روی کامپیوتر)
  3. انجام تنظیمات روی تلفن همراه (جهت مشاهده تصاویر روی گوشی)

برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید :

تنظیمات مربوط به دستگاه Hybrid AHD Series A

پس از نصب و راه اندازی سیستم در محل و مشاهده تصاویر دوربینها در نمایشگر، در صفحه اصلی کلید سمت راست ماوس را فشار دهید تا لیست منوها باز شود.

 

حال روی گزینه منوی اصلی یا Main Menu کلیک کنید تا منوی اصلی باز شود.( تصویر بالا )

در بالای پنجره باز شده ۵ گزینه مشاهده میشود، روی قسمت سوم که تنظیمات شبکه یا همان Network Setting میباشد، کلیک کنید.

 

در سمت چپ پنجره لیستی از تنظیمات وجود دارد، در این قسمت نیز روی گزینه تنظیمات شبکه یا Ethernet Setup کلیک کنید.

در این پنجره اولین گزینه DHCP میباشد که به صورت خودکار تنظیمات شبکه را انجام میدهد، ولی برای انجام تنظیمات به صورت دستی باید تیک آن را برداشته و اطلاعات را به صورت زیر وارد کنید :

در قسمت آدرس آی پی یا همان IP Address باید یک IP در رنج IP مودم خود وارد کنید، به عنوان مثال اگر IP مودم شما ۱۶۸٫۱٫۱ میباشد شما هم باید در همین رنج یک IP مانند ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰ یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۰۰ بدهید، برای آشنایی بیشتر با پروتکل IP مقاله IP را در این لینک مطالعه نمائید.

در قسمت محدوده آدرس دهی یا همان Subnet Mask عدد ۲۵۵٫۲۵۵٫۰ را وارد کنید.

در قسمت دروازه پیش فرض یا همان Default Gateway باید IP مودم خود را وارد کنید، اگر IP مودم خود را ندارید میتوانید از طرق مختلفی آن را بدست آورید که آموزش آن در این لینک قرار داده شده است.

در قسمت سرور نام دامنه یا همان DNS Server آدرسهای ۲٫۲٫۴ و ۸٫۸٫۸٫۸ را وارد کنید، اگر با این آدرسها ارتباط شما با اینترنت برقرار نشد، با شرکت ISP (شرکتی که از آن سرویس اینترنت میگیرید) تماس گرفته و آدرس DNS مناسب را جویا شوید.

قسمت مک آدرس یا همان MAC Address غیر قابل تغییر میباشد.

قسمت وضعیت یا Status وضعیت اتصال دستگاه به شبکه را نشان میدهد :

کابل وصل نشده یا Cable is Not Connected : یعنی کابل به دستگاه وصل نشده.

کابل متصل است یا Cable Connected یعنی کابل به دستگاه وصل شده و ارتباط دستگاه با شبکه برقرار است.پس از انجام تنظیمات شبکه روی گزینه ذخیره یا Save در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند،

 

پایان بخش اول


 

جهت مشاهده محصولات، کلیک کنید

 


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]