ابتدا باید دوربین را از طریق کابل شبکه به کامپیوتر ، متصل کنیم که به دو روش امکان پذیر است

۱- از طریق مستقیم اتصال دوربین به کارت شبکه کامپیوتر

۲- یا از طریق اتصال دوربین به یک سوئیچ و اتصال سوئیچ به کامپیوتر

پس از اتصال دوربین به کامپیوتر با مراجعه به دفترچه راهنمای دوربین از آی پی پیش فرض دوربین مطلع شوید که هر برندی از آی پی پیش فرض متفاوت استفاده می کند ، همچنین در دفترچه راهنمای دوربین پسورد پیش فرض دوربین را هم مطالعه کنید.

سپس به قسمت کنترل پنل کامپیوتر خود رفته در قسمت Network & Sharing را باز کنید در وسط صفحه روی Eternet کلیک کنید و در تب General روی گزینه کلیک کنید در این قسمت دو گزینه ipv4 را بررسی کنید .

 





با این کار ، رنج آی پی ادرس کامپیوتر خود را بررسی می کنیم .

 

لزوم انجام این کار این است که شما باید رنج آی پی کارت شبکه با رنج آی پی دوربین مداربسته در یک رنج قرار داشته باشند ، در غیر این صورت شما باید رنج آی پی آدرس کارت شبکه را تغییر دهید به عنوان مثال رنج کارت شبکه ها ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ می باشد و رنج دوربین ها ۱۹۲٫۱۶۹٫۲٫۱۰۰ می باشد .

منظور از رنج آی پی قسمت سوم آی پی دوربین است که در آی پی آدرس روی رنج ۱ می باشد و در آی پی دومی که آی پی دوربین است رنج ۲ است که به این معنی می باشد که دو آی پی آدرس هم رنج نیستند یعنی رنج کارت شبکه کامپیوتر با دوربین در یک رنج آی پی آدرس قرار ندارند و طبیعتا قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند .

پس لزوما ما باید رنج کارت شبکه کامپیوتر را تغییر دهیم تا هم رنج آی پی آدرس دوربین شود .

برای این کار ، دو روش داریم یک روش تغییر آی پی آدرس است که توضیح خواهیم داد روش دوم اضافه کردن یک رنج آی پی آدرس جدید به کارت شبکه کامپیوتر است .

 

 

پایان بخش اول

 


جهت مشاوره و اجرای سیستم انتقال تصویر، با ما تماس بگیرید: ۶۶۱۲۶۲۳۳ – ۶۶۹۴۷۸۰۴


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]