نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی عموما با اهداف امنیتی صورت می گیرد و اهالی ساختمان معمولا دغدغه های مشترکی دارند. این مقاله به شما کمک میکند تا انتخاب راحتری را برای دوربین های مداربسته مورد نیاز در منازل داشته باشید.

از انجایی که دوربین های مداربسته در واحدهای تجاری دارای حساسیت زیادی هستند معمولا برندهای معتبرتر برای استفاده در این کاربردها توصیه می شوند. برند تایوانی IRLAB یا برند ترکیه ای Akitan یا برندهایی مانند Vivotek، Samsung، Geovision و Panasonic برای کسانی که محدودیت هزینه کمی دارند و برندهای Dahua و Hikvision برای افرادی که محدودیت هزینه بیشتری دارند توصیه می شود.

انتخاب نوع سیستم مداربسته

با وجود اینکه استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ در محیط های تجاری بسیار رایج است اما این دوربین های معمولا نیازهای خاص کارفرمایان را به هیچ عنوان پوشش نمی دهند. در صورتی که تشخیص چهره مشتریان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است یا نیاز به دیدن جزئیات خاص در تصویر دارید حتما از دوربین های شبکه برای واحد تجاری خود استفاده کنید.

انتخاب محل نصب

محل نصب دوربین ها میتواند برای هر واحد تجاری متفاوت باشد اما به صورت کلی محل های رایجی برای نصب دوربین وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم:

  • رو به روی مشتریان: حساسترین کاربری دوربین مداربسته برای بسیار از کارفرمایان مشاهده مشتریان واحد تجاری است. این کار از طریق قرار دادن یک دوربین رو به روی مشتریان امکان پذیر خواهد شد. در واحدهای کوچک می توان دوربین را به گونه ای نصب کرد که ورودی واحد را نیز پوشش دهد.
  • ورودی واحد تجاری: در صورتی که ورودی واحد از محل فروش دور بود دوربینی جداگانه برای ورودی واحد در نظر گرفته می شود تا ورود و خروج افراد از واحد تجاری را کنترل کند.
  • رو به روی فروشنده: در صورتی که فروشنده واحد تجاری خود کارفرما نباشد احتمالا نیاز به کنترل عملکرد فروشنده وجود خواهد داشت. برای این کار یک دوربین رو به روی فروشنده قرار خواهد گرفت.
  • محوطه بیرونی واحد تجاری: محوطه بیرونی واحد تجاری معمولا از حساسیت خاصی برخوردار است. از طریق کنترل این محوطه میتوان امینیت واحد تجاری و واحدهای اطراف را به شدت افزایش داد. استفاده از یک الی دو دوربین با توجه به شرایط محل مناسب خواهد بود.
  • انبار یا قفسه ها: در صورتی که مغازه دارای یک انبار باشد یا قفسه های داخلی به وسیله دیگر دوربین ها پوشش داده نشوند باید برای کنترل انها تعداد مناسبی دوربین در نظر گرفته شود.
  • دخل: کنترل دخل این امکان را به شما می دهد تا از ورود و خرج شدن پول مطلع شوید و حساب های خود را با اطمینان بیشتری چک کنید. این دوربین معمولا یک دوربین باکس با لنز مناسب خواهد بود.

منیع: tticctv


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]