detection قابلیتی است که اگر در تصویر دوربین مداربسته صورت هر انسانی (انواع مختلف صورت) پدیدار شود می تواند تشخیص دهد، ضبط کند و تصویر ضبط شده را به NVR جهت تحلیل و پردازش ارسال کند. همچنین در صورت تشخیص می تواند snapshot، ضبط و هشدار را فعال کند.


نمونه عکس از مسافت مورد نیاز برای تشخیص چهره

[images cols=”three”]
[image link=”#” image=”10683″]
[image link=”#” image=”10684″]
[image link=”#” image=”10685″]
[/images]

 


بهترین حالت نصب

فاصله افقی بین دوربین و چهره سوژه با مشخصه d(متر)، ارتفاع نصب دوربین با مشخصه h(متر)، زاویه رو به پایین دوربین نسبت به چهره سوژه با مشخصه α(زاویه) در جدول زیر مشخص شده است.
اگر شرایط نصب و تنظیمات دوربین  که در جدول بالا توصیه شد را ندارید، می توانید به جدول زیر مراجعه کنید. بهترین پارامتر نصب را انتخاب کنید و ضمانت می کنیم که این تنظیمات، چهره ثبت شده را با پیکسل بالاتر ۱۵۰x150 (در بعضی موارد ۲۰۰x200) در رزولوشن ۱۰۸۰P ارائه دهد.


تست نصب

نقطه ای را برای تست انتخاب کنید (توصیه می شود این نقطه برای تست نور کافی داشته باشد، نور پس زمینه و نورهای اضافی جانبی در تصویر نباشد)، یک دوربین را در محل قرار دهید که فاصله افقی نسبت به سوژه در هر دو جدول با مشخصه d(متر) قرار داده شده، و ارتفاع ثابت نیز با مشخصه h(متر) قرار داده شده است. ( لطفاً d و h را مطابق جدول بالا انتخاب کنید)
۲٫ یک نفر در موقعیت جلوی دوربین قرار گیرد ، شخص رو به جلو به صورت افقی نگاه کند، شخص دیگری را در پشت سر شخص اول با فاصله قرار گیرد، زاویه دوربین را تغییر دهید، محدوده نظارت و فاصله کانونی را طوری تنظیم کنید که شرایط زیر مهیا شود:
الف) چهره شخص اول در مرکز تصویر و به صورت واضح و شفاف مشخص باشد.
ب) اطمینان پیدا کنید که پهنای صورت سوژه از تراکم پیکسلی ۱۵۰x150 در رزولوشن ۱۰۸۰P بیشتر باشد (یک عکس با snapshot از طریق web بگیرید، با استفاده از ابزار selection در نرم افزار Paint می توانید این فاصله را اندازه گیری کنید. فاصله مرکزی بین هر دو چشم باید بیشتر از ۵۰ پیکسل باشد.)
۳٫ مطمئن شوید که با استفاده از تنظیمات بالا رضایت مورد نظر به دست آمده باشد، و پس از آن دوربین و لنز را ثابت کنید. دوباره شخص از فاصله دور شروع به حرکت کند به دوربین نزدیک شود و شما تصویر را چک کنید تا مطمئن شوید تشخیص چهره فعال است و ثبت چهره را انجام می دهد، پس از گذشتن مراحل فوق سیستم با موفقیت نصب و آماده به استفاده می باشد. نظارت ایده آل و موثر به عنوان نمونه در عکس بالا نمایش داده شده است.