ipmkala
- تعیین هویت اشخاص با استفاده از پیشرفته ترین الگوریتم ها 

– دارا بودن SDK های مختلف برای الگوریتم تشخیص اثر انگشت VeriFinger جهت مصارف گوناگون

– قابل استفاده تحت شبکه (client/server) و تحت وب

– سازگار با اکثر اسکنرهای اثر انگشت معمول موجود در بازار

– این شرکت اسکنر/سنسورهای اثر انگشت و همچنین دستگاه های کنترل دسترسی و حضور و غیاب را نیز ارائه می دهد.

عملیات تشخیص اثر انگشت مستلزم بررسی دقیق و جزء به جزء تمامی پستی و بلندی ها و شیارهای اثر انگشت است. سیستم های تشخیص اثر انگشت با انجام عملیات پردازشی (که ترکیبی از الگوریتم های پیچیده پردازش تصویر می باشند) بر روی الگوهای اثر انگشت افرادی که مایل به دسترسی به اطلاعات هستند ، دسترسی های مجاز را کنترل می کنند.

اولین گام در تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت ، نمونه برداری تصویری از اثر انگشت است. با این کار مشخصات نقاط مینوشیا (minutiae) – نقاطی که در آنها خطوط ریز انگشت با هم تلاقی داشته اند ، انشعاب داشته اند و یا پایان یافته اند – از تصویر اثر انگشت گرفته می شود. حال برای بررسی و انجام عملیات تشخیص هویت باید از مجموعه ای از الگوریتم ها برای مشخص کردن ویژگی های خاص این اثر انگشت استفاده شود. این ویژگی ها هر انگشت را به صورت منحصر بفرد در بانک اطلاعاتی ذخیره می کند و آن را از دیگر اثر انگشت های ثبت شده متمایز می سازد.

الگوریتم تشخیص اثر انگشت VeriFinger از طرح ها و رویه های پذیرفته شده و رایج تعیین هویت اثر انگشت پیروی می کند که از مجموعه ای از نقاط minutiae استفاده می کنند. این الگوریتم راه حل های الگوریتمی خاصی دارد که قابلیت اطمینان و عملکرد سیستم را بالا   می برند.

VeriFinger می تواند از ورودی های بانک اطلاعاتی که بر اساس یکسری خصوصیات کلی خاص از قبل مرتب شده اند ، استفاده کند . تطبیق اثر انگشت در ابتدا بر اساس ورودی هایی از بانک اطلاعاتی که بیشترین خصوصیات کلی مشابه را با اثر انگشت تست شده دارند ، انجام می شود. اگر عمل تطبیق با این گروه هیچ نتیجه مثبتی در بر نداشت ، رکورد بعدی که بیشترین خصوصیات کلی مشابه را دارد انتخاب می شود و به همبن منوال ادامه پیدا می کند تا یا به نتیجه موفقیت آمیز دست یافت و یا به انتهای بانک اطلاعاتی رسید.

جهت ثبت نتایج دقیق تر و با کیفیت تر ، سه اثر انگشت از یک انگشت گرفته می شود. هر یک از این سه تصویر پردازش شده و خصوصیاتش استخراج می شود. سپس این سه مجموعه از خصوصیات آنالیز شده و تحت یک مجموعه خصوصیات واحد قرار می گیرد که در بانک اطلاعاتی نوشته می شود. بدین ترتیب ، خصوصیات ثبت شده قابل اطمینان تر خواهند بود و کیفیت تشخیص اثر انگشت بطور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.

رابط برنامه نویسی سیستم تشخیص اثر انگشت (VeriFinger SDK) ، مجموعه ای از چندین component است که امکان استفاده سریع و آسان از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت را در راه حل های نرم افزاری مختلف ایجاد می کند.

این component ها برنامه نویسان را قادر می سازند تا از تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت در برنامه های خود تحت Windows,Linux,OS/2 ، تحت شبکه (Client/Server) و تحت وب به شیوه ای بسیار انعطاف پذیر استفاده نمایند.

VeriFinger شامل SDK های مختلفی است که هر یک مصارف خاص خود را دارند :

SDK استاندارد : این SDK برای توسعه دهندگان سیستم های بیومتریک در نظر گرفته شده و امکان توسعه کاربردهای بیومتریکی را بر روی سیستم عامل های ویندوز و لینوکس فراهم می آورد.

SDK توسعه یافته : این SDK شامل تمام خصوصیات SDK استاندارد می باشد و علاوه بر آن کامپوننت های COM/Activex ای دارد که قابلیت استفاده مجدد دارند و تنها برای توسعه سریع نرم افزارهای Client/Server ای (فقط برای MS Windows) ایجاد شده اند.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]