شبیه  دوربین های فیش آی  ۳۶۰ درجه انواع بسیاری موجود است .

این نوع دوربین ها قادربه گرفتن  تصاویری هستند که توسط یک دوربین ثابت سنتی و یا حتی یک پان تیلت زوم ممکن است از دست برود. این کارایی این دوربین ها  را برای استفاده در برنامه های امنیتی که رفت و آمد در آنها اهمیت زیادی دارد بسیار حیاتی کرده است .

 

به عنوان مثال، دوربین  ۳۶۰ در مکان هایی مانند فروشگاه های خرده فروشی باز  این دوربین به  تنهایی می تواند با رعایت تنظیمات در تمام جهات در یک زمان موفق باشد . بجز درخرده فروشی ها در سا لن سخنرانی دانشگاهها ، قمار خانه ها، لابی های اداری، تقاطع راهرو و پارکینگ های محصورموثر نیز  واقع شده است. به چند نکته توجه کنید :
Fisheyes همچنین بدلیل طیف گسترده پویا ، صرفه جویی در پهنای باند و استفاده از ذخیره سازی همزمان با گرفتن تصاویر با وضوح کامل مشهور است .
تصویر گرفته شده یک تصویر معمولی تخت نیست ، تصویری  گرد و تحریف شده که یک میدان فوق العاده گسترده از مشخصات مکان را به تصویر کشیده است. برای اینکه تصاویرقابل استفاده گردند باید تصاویر تخت
و de wrapped   شوند. در اکثر موارد روند de wrapped  در دستگاه گیرنده بسته به جایی که نرم افزار سرویس گیرنده است  نظیر NVR یا PC  و یا سرور  انجام می شود.
چند تولید کننده  دوربین هایی را ارائه داده اند که می توانند de wrap تصاویر را در مکان خود انجام دهند. بنابراین، می توانید  ویدئو را  در قالب های سنتی اما با بهره مندی از تمام جزئیات  ۳۶۰ درجه مشاهده کنید،  داشتن دوربینی که فرآیند de warping را انجام می دهد. مرحله نیاز به de warp  جداگانه تصاویر ضبط شده را دور زده ، وابستگی  به ضبط توسط گیرنده را کاهش می دهد.
در de warped یا تصاویر مسطح، پرسنل امنیتی در حالی که گزینه نگاه به تصویر بزرگتر را دارند می توانند بر روی جزئیات در یک وضعیت مهم است تمرکز کنند، . شمال، جنوب، شرق و غرب –  اگر شما در مورد یک تصویر ۳۶۰ درجه به عنوان چهار ربع : شمال، جنوب، شرق و غرب فکر کنید  در نظر بگیرید که وقتی یک رویداد رخ می دهد، شما  گزینه بازیابی یک تصویر  تنها در ربع شمال را دارید، که به  باورشما اتفاق مشکوک آنجا رخ می دهد.. ممکن است چیزی درحال وقوع در جاهای دیگر است که  می خواهید آن را هم بررسی کنید   می توانید تصاویرمربوط به  فعالیت در جنوب، شرق و غرب راهم در تصاویر playback ببینید. به همین دلیل، دوربین های فیش آی صرفه جویی در هزینه هستند . یک دوربین به جای چهار دوربین می تواند در  تقاطع راهروها قرار بگیرد.
دسترسی سریع به مشخصات نرمال یک موقعیت، به ویژه هنگامی که یک رویداد در حال وقوع است، باعث می شود de warping در سطح دوربین یک ابزار مناسب  برای دیدن هر چیز ی  که ویدئو را ارائه کرده  باشد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]