ipmkala

به علت ارزانی دزدگیر گیت ضد سرقت RF  (به سبب آنالوگ بودن مدارات)نسبت به دزدگیر گیت ضد سرقت  AM  در بازار جهانی (و به تبع آن در بازار ایران) و تردید اکثر مشتریان (و اکثر وارد کنندگان) جهت پرداخت هزینه بیشتر در جهت کیفیت بالا تر، گیت فروشگاهی RF در سالهای گذشته نسبت به گیت فروشگاهی AM فراگیرتر بوده است.

گیت فروشگاهی RF – دو آنتنه

گیت های فروشگاهی RFی که دو آنتنه هستند در هر بدنه از آنتن هایشان دارای یک برد هستند. یکی از برد ها فرستنده و دیگری گیرنده می باشد.

همان گونه که در شکل می بینید امواج رادیویی از فرستنده به گیرنده منتقل می شوند. در این صورت اگر تگ ها و یا برچسب هایی که به محصولات متصل هستند میان این امواج قرار بگیرند به روی موج فرستنده تاثیر خواهد گذاشت. این تاثیر به روی موج فرستنده ، به وسیله ی گیرنده شناسایی می شود ، سپس کل دستگاه وجود تگ را متوجه خواهد شد. حداکثر فاصله ی بین فرستنده و گیرنده دو متر می باشد.

گیت فروشگاهی RF – تک آنتنه

اما گیت های RFی که تک آنتنه هستند ، فرستنده و گیرنده در یک بورد ها هم ادغام می شوند و به یک آنتن تبدیل می شوند. به این نوع گیت فروشگاهی تک آنتنه MONO نیز گفته می شود. بر خلاف حالت قبلی در این حالت یک بورد وظیفه ی ارسال و دریافت را به طور همزمان بر عهده دارد. یعنی به صورت یک هاله ی دایره ای شکل به دور آنتن قرار دارد. البته لازم به تذکر می باشد که عملکرد گیت فروشگاهی دو آنتنه قوی تر و بهتر می باشد. اما گیت های تک آنتنه نیز کاربرد های خاص خودشان را دارند. از مهم ترین کاربرد های دزدگیر لباس می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•    فروشگاه هایی که درب ورودی کوچکی دارند. یعنی فضاهایی که کمتر از یک متر توسط آنتن تحت مراقبت است.
•    فروشگاه هایی که دارای درب های دو لنگه هستند و دزدگیر فروشگاهی را بین دو لنگه قرار می دهند.


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]