دوربین مداربسته

تین کلاینت به کامپیوتر همراه با نرم افزاری اطلاق می شود که جهت انجام  بسیاری از کارهای خود به شدت وابسته به کامپیوتر دیگر است به عبارت دیگر قسمتی از یک شبکه است که در آن نرم افزار یا کامپیوتر به عنوان رابط عمل می کند، در حالی که سرور تمام کارهای واقعی را انجام می دهد.

تین کلاینت به عنوان یک کامپیوتر به تنهایی و یا به عنوان قسمتی از یک شبکه بزرگتر می باشد، مثلاً در یک شرکت یا مدرسه این نوع کامپیوتر شامل اطلاعات کافی جهت راه اندازی و برقراری ارتباط با سرور شبکه است و سرور سایر توان محاسباتی را فراهم می کند. تین کلاینت تمام اطلاعات و امکاناتی را که در یک بخش از نرم افزار موجود روی سرور است، می بیند و به آنها دسترسی دارد. اما در پشت پرده برنامه ایی دیگر در سرور فعال است که تمامی کارها را انجام می دهد.

دلایلی که ممکن است افراد تین کلاینت را به کار گیرند شامل کاهش هزینه (قیمت پایین و مصرف برق کم با توجه به حذف یارانه ها)، سهولت در نگهداری و کاربرد و همچنین امنیت آن است. تین کلاینت خیلی ساده تر از یک کامپیوتر کامل و هزینه تهیه آن برای افرادی که عمدتاً کار مشابهی انجام می دهند پایین تر است. زیرا تین کلاینت ها نسبتاً ساده هستند و تعمیر و نگهداری آنها ساده تر می باشند.

تین کلاینت ها از اجزای کمتری نسبت به یک کامپیوتر استاندارد تشکیل شده اند و اجزای کمتر به معنای اشتباه و خرابی کمتر است. افرادی که شناخت زیادی از کامپیوتر ندارند، با تین کلاینت ها بسیار راحت تر از کامپیوترهای استاندارد با برنامه های نرم افزاری ارتباط برقرار می کنند.

تین کلاینت ها با خصوصیات و کارهای کمتر، دامنه یادگیری افراد را کوتاه و آسان می کنند و با محدود کردن دسترسی کاربران به برنامه های نفوذگر و مخل امنیت شبکه زمینه افزایش امنیت شبکه را فراهم می سازد .گرچه یک تین کلاینت ابزارهای مناسب هر کاری را در اختیار ندارد اما کاربردهای ارزشمند بسیاری دارد.

اگر یک کاربر تنها محدود به اجرای وظایف مشخص و تعریف شده ای باشد و به تمام ویژگی های یک کامپیوتر یا برنامه استاندارد نیازی نداشته باشد، تین کلاینت گزینه مفید و مناسبی خواهد بود.


منبع: نایکونت