بستر انتقال در سیستمهای دوربین مداربسته

توضیح اینکه یک سیستم مدار بسته شامل ۴ قسمت کلی و مجزا می‌باشد:

۱- ادوات دیداری (دوربین‌ها) ۲- بستر انتقال ۳- مرکز کنترل هوشمند (مغز سیستم) ۴- مانیتورینگ

توضیحات زیر در خصوص انواع بستر انتقال می‌باشد. انتقال تصاویر و دیتا به دو روش ممکن است: ۱- آنالوگ ۲- دیجیتال

۱- آنالوگ: الف: کابل کواکسیال: انواع کابل کواکسیال به تفکیک توانایی در فرکانس ۴۰۰ مگاهرتز:

  • RG 59 = حداکثر ۷۰۰ متر
  • RG 6 = حداکثر ۱۰۰۰ متر
  • RG 11 = حداکثر ۱۳۰۰ متر

ب: بی‌سیم (وایرلس) بی‌سیم‌های دارای مجوز از سازمان ارتباطات رادیویی برای انتقال دیتا و تصویر دارای فرکانس‌های ۱٫۲ گیگاهرتز، ۲٫۴ گیگاهرتز، ۵٫۶ گیگاهرتز با پهنای باند ۱۰۸ مگابیت بر ثانیه و قدرت‌هایی از ۰٫۱ وات الی ۵ وات برای مسافت‌هایی از ۱۰۰ متر تا ۵ کیلومتر در دسترس می‌باشد که تنها قابلیت انتقال یک تصویر را در این حالت دارد.

ج: جفت سیمی (تویستد پیر) برای انتقال دیتا با پهنای باند ۴ مگابیت بر ثانیه برای مسافت‌های حداکثر ۱۰۰ متر قابل استفاده می‌باشد.

۲- دیجیتال: برای داشتن اطلاعات با فرمت دیجیتال، سیگنال‌ها ابتدا باید توسط دستگاه TO TCP/IP MEDIA CONVERTER به سیگنال دیجیتال با ACCESS CODE IP تبدیل شوند و سپس به واسطه بسترهای انتقال زیر منتقل گردند:

الف: بی‌سیم (وایرلس) بی‌سیم‌های دارای مجوز از سازمان ارتباطات رادیویی برای انتقال دیتا و تصویر دارای فرکانس‌های ۱٫۲ گیگاهرتز، ۲٫۴ گیگاهرتز، ۵٫۶ گیگاهرتز با پهنای باند ۱۰۸ مگابیت بر ثانیه و قدرت‌هایی از ۰٫۱ وات الی ۵ وات برای مسافت‌هایی از ۱۰۰ متر تا ۵ کیلومتر در دسترس می‌باشد که در این حالت توانایی انتقال حداقل ۱۰ تصویر را همزمان دارد، به همین دلیل هزینه‌های انتقال دیتا بسیار کاهش می‌یابد.

ب: جفت سیمی (تویستد پیر) برای انتقال دیتا با پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای مسافت‌های حداکثر ۵۰۰ متر قابل استفاده می‌باشد.

ج: کابل‌های UTP (شبکه)

کاربرد حداکثر فرکانس دیتا نوع سیم TEL RING برای انتقال دیتا استفاده نمی‌شود CAT 1 TEL RING – WRING ۴ مگابیت بر ثانیه CAT 2 ۱۰ BASED – TOKEN RING ۴ مگابیت بر ثانیه – ISDN LOW SPEED ۱۰ مگابیت بر ثانیه CAT 3 TOKEN RING ۱۶ مگابیت بر ثانیه CAT 4 ۱۰۰ BASED – ANY LOW TOKEN RING ۲۰ مگابیت بر ثانیه CAT 5 ۱۵۰ BASED – ANY LOW TOKEN RING ۲۵ مگابیت بر ثانیه CAT 6

د: فیبر نوری (فایبر آپتیک) به واسطه این بستر انتقال، پهنای باند ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار داریم که توان انتقال ۱۵ تصویر همزمان همراه با دیتا (فرامین کنترلی) و صوت با بهترین کیفیت را امکان‌پذیر می‌سازد. لازم به ذکر است که جدیدترین و توانمندترین بستر انتقال در حال حاضر، این بستر انتقال می‌باشد.