نصب دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری در آسانسور کار زمان بر و پیچیده ای می باشد. در این مکان می توان از سیستم های مداربسته مختلف استفاده نمود.

بسته به نیاز می توان از یکی از سیستم های مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه استفاده نمود.

بعضی از آسانسورها دارای محلی از پیش طراحی شده در کابین برای نصب دوربین مداربسته توکار در کابین می باشند. دوربینهای مداربسته توکار معمولا در دیواره آسانسور و بالاتر از دکمه های طبقات قرار می گیرند.

در دوربینهای مداربسته توکار فقط قسمت لنز دوربین توسط کاربر قابل مشاهده می باشد و از یک پوشش نشکن برای محافظت لنز استفاده می شود.

البته حتی اگر در کابین فضایی به منظور نصب دوربینهای مداربسته توکار به صورت پیش فرض در نظر گرفته نشده باشد باز می توان از دوربین مداربسته توکار مخصوص آسانسور به همراه محفظه نگهدارنده برای نصب در سقف یا دیواره آسانسور استفاده نمود.

از جمله دوربین های مداربسته دیگری که در آسانسورها استفاده می شود ، دوربین مداربسته سه گوش مخصوص آسانسور ، دوربین مداربسته دام ، مکعبی و مخفی می باشد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از دوربینهای مداربسته در دسترس مانند مکعبی به دلیل کوتاه بودن ارتفاع سقف احتمال سرقت یا قطع شدن آنها توسط افراد بیشتر می شود.

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید دوربین برای آسانسور به آن دقت نمود استفاده از لنز واید برای پوشش کل فضای آسانسور می باشد.

منبع: Nezarati.ir


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]