در این مطلب قصد داریم شما را با روش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه آشنا نماییم. سیستم مداربسته IP بر خلاف نسل قبلی خود یعنی سیستم مداربسته آنالوگ دارای تفاوت هایی در کابل کشی و روش انتقال اطلاعات می باشد.

تصاویر دوربین مداربسته IP به صورت داده دیجیتال بر روی بستر شبکه به دستگاه ذخیره سازی اطلاعات یا سرور انتقال می یابد.

برای نصب دوربین مداربسته IP نیاز به اطلاعات مختصری در مورد شبکه های کامپیوتری ، پسیو کاری و کابل کشی شبکه ، طرز کار با دریل برای سوراخ کردن دیوار و در صورت نیاز نصب داکت یا لوله فلکسی بزای اجرای نصب به صورت استاندارد می باشید.

شما می توانید با کمی حوصله و دقت مراحل کار را به ترتیب اولویت یاد بگیرید. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تجهیزات و لوازم مورد نیاز سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) ، نحوه اتصال و نصب آنها به یکدیگر آشنا نماییم.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب سیستم مداربسته تحت شبکه (IP)

برای پیاده سازی سیستم مداربسته تحت شبکه نیاز به تجهیزاتی می باشید که در زیر به صورت کلی به آنها اشاره شده است :

دوربین مداربسته IP : با توجه به نیاز و کاربری خود باید تعداد و نوع دوربین مداربسته تحت شبکه خود را انتخاب و اقدام به تهیه آنها کنید.

دستگاه NVR : با توجه به تعداد ، کیفیت دوربین ها و پهنای باند مورد نیاز ، باید دستگاه NVR متناسب با کار ما برای ذخیره و مشاهده تصاویر انتخاب شود.

هارد دیسک : به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت مناسب برای ذخیره تصاویر دوربین مداربسته احتیاج داریم. در هنگام خرید هارد دیسک حتما به تعداد دوربینها و کیفیت آنها توجه شود.

کابل شبکه : با توجه به نوع دوربین و پهنای باند مورد نیاز باید از کابل شبکه مناسب با آن استفاده شود. در صورت مناسب بودن نوع و پهنای باند کابل های شبکه داخلی می توان از شبکه موجود در صورت وجود نیز استفاده نمود.

کابل شبکه وظیفه انتقال تصاویر مداربسته را به دستگاه NVR بر عهده دارد. در صورت POE بودن دوربینهای مداربسته ، انرژی برق مورد نیاز دوربینها نیز از طریق این کابل تامین می شود.

اتصالات شبکه : برای اتصال کابل شبکه به دوربین مداربسته IP و دستگاه NVR نیاز به سوکت شبکه می باشیم. باید به تعداد پورت ها سوکت شبکه برای اتصالات داشته باشیم.

لوازم جانبی نصب : برای رعایت اصول استاندارد نصب دوربین مدار بسته و پنهان کردن کابل و تجهیزات برقی می توانید از داکت برق, باکس پلاستیکی, لوله فلکسی و … استفاده کنید. در مورد هریک از این متعلقات به صورت جداگانه مقالات کاملی در سایت قرار داده شده است و می توانید آنها را مطالعه نمایید.

منبع تغذیه و کابل برق

دو حالت کلی برای تامین انرژی برق مورد نیاز دوربین مداربسته وجود دارد که در صورت انتخاب هریک نیاز به تجهیزات متناسب با خود می باشند.

تامین برق دوربین به صورت POE : در این حالت نیاز به کابل مجزا برای انتقال انرژی برق مورد نیاز دوربینها وجود ندارد و می توان انرژی برق را از طریق کابل شبکه به دوربین انتقال داد.

در این روش نیاز است که دوربین و تجهیزات شبکه دارای قابلیت POE باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روش می توانید مقاله کاملی که در این مورد قبلا در سایت قرار داده شده است را مطالعه نمایید.

همچنین در صورت POE نبودن سوئیچ یا خود دوربین هم می توانید از راهکارهای ارائه شده در مقاله فوق استفاده نمایید.

تامین برق دوربین توسط منبع تغذیه : در صورتی که به هر دلیلی بخواهید برق مورد نیاز دوربین را به صورت جداگانه تامین نمایید علاوه بر تجهیزات گفته شده نیاز به این لوازم نیز خواهید داشت :

کابل برق دوربین مداربسته : در صورت نیاز به تامین برق مورد نیاز دوربین به صورت مجزا ، باید برای تغذیه هر دوربین به متراژ مورد نیاز کابل برق جداگانه تهیه شود.

منبع تغذیه یا آداپتور : برای تامین انرژی برق دوربین های مداربسته باید به ازای هر دوربین یک آداپتور تهیه کتید یا از یک منبع تغذیه مرکزی برای تامین برق همه دوربین ها استفاده کنید.

منبع: Nezarati.ir


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]